I scientifichi anu scupertu chì i dinosauri sò forse ghjunti nantu à a luna 65 milioni d'anni fà. Chì hè accadutu ? Cum'è tutti sapemu, noi umani simu l'uniche creature chì sò surtite da a terra è sò andate in u spaziu, ancu in a luna. U primu omu à marchjà nantu à a luna hè statu Armstrong, è u mumentu chì hà messu u pede nantu à a luna pò esse scrittu in i libri di storia. Ma certi pensanu chì l'umani ùn sò micca l'uniche creature chì sò entrate in u spaziu, è altre creature puderanu esse prima di l'umani. Certi scientifichi suggerenu chì i dinosauri sò entrati in u spaziu è sò ghjunti nantu à a luna 65 milioni d'anni fà prima di l'umani.
L'omu hè l'unica spezia intelligente in a storia evolutiva di a vita. Cumu puderianu altre creature avè a capacità di vulà à a luna ? Siccomu ci hè una tale speculazione, ci deve esse una basa scientifica per sustene la. Prima chì Chang'e 5 recuperi u terrenu lunare, u nostru paese avia digià petre da a luna, allora cumu sò venute ste petre ? A maiò parte di e petre sò state raccolte da l'Antartide, à l'eccezzione di i rigali da i Stati Uniti. L'Antartide hè stata capace di raccoglie micca solu petre da a luna, ma ancu petre da Marte, cumprese alcune meteoriti d'asteroidi. A squadra di spedizione scientifica antartica cinese hà trovu più di 10.000 meteoriti in Antartide.
Raccoglie meteoriti asteroidi hè capiscitoghju perchè ci sò parechji registri di asteroidi chì si schiantanu in l'atmosfera è cascanu in terra. Ma e rocce di a luna è di Marte, perchè e raccogliemu ? In fatti, hè faciule da capisce : in i longhi anni cosmichi, sia a luna sia Marte sò stati culpiti da qualchi picculi corpi celesti (cum'è asteroidi, comete) di tantu in tantu. Pigliate Marte cum'è esempiu. Quandu si verifica un impattu, finu à chì u picculu corpu celeste hè massivu è abbastanza veloce, pò rompe e rocce nantu à a superficia di Marte in pezzi. Se l'angulu d'impattu hè ghjustu, alcuni di i frammenti guadagneranu energia cinetica per scappà da a gravità di Marte è entre in u spaziu. Stanu "vagando" in u spaziu, è alcune parti saranu catturate da a gravità di a Terra è "urteranu" versu a superficia di a Terra. In questu prucessu, alcuni frammenti di massa più chjuca è di struttura libera si brusgiaranu in l'atmosfera cù alta pressione è alta temperatura è si gasificheranu, è a massa più grande restante è i frammenti strettamente strutturati ghjunghjenu à a superficia di a Terra. Sò ancu cunnisciuti cum'è "rocce di Marte". In listessu modu, i crateri grandi è chjuchi di a superficia lunare sò stati ancu distrutti da asteroidi.
Siccomu e petre di a luna è di Marte ponu ghjunghje à a terra, e petre di a terra ponu ghjunghje à a luna ? Perchè si dice chì i dinosauri sò stati a prima spezia à sbarcà nantu à a luna ?
Circa 65 milioni d'anni fà, un pianeta enorme cù un diametru di circa 10 chilometri è una massa di circa 2 trilioni di tunnellate hà colpitu a terra è hà lasciatu un cratere enorme. Ancu s'è u cratere hè statu avà cupertu, ùn pò micca intarrà u disastru chì hè accadutu à quellu tempu. Per via di a dimensione di u pianeta, hà fattu un "foru" di corta durata in l'atmosfera. Dopu avè colpitu a terra, hè pussibule chì una grande quantità di frammenti di roccia sianu stati cacciati da a terra. Essendu u corpu celeste più vicinu à a Terra, a luna hè prubabile di catturà i frammenti di rocce di a Terra chì sò vulati fora per via di l'impattu. Prima di questu "impattu", i dinosauri avianu campatu per più di 100 milioni d'anni, è un gran numeru di fossili di dinosauri esistevanu digià in i strati terrestri, dunque ùn pudemu micca escludere l'esistenza di fossili di dinosauri in i frammenti chì sò stati cacciati in a luna.
Dunque, da u puntu di vista di a tiuria scientifica, i dinosauri sò assai prubabili d'esse e prime creature à sbarcà nantu à a luna. Ancu s'ellu sona cum'è una fantasia, hè cumpletamente capiscitoghju per a scienza. Forse un ghjornu in u futuru, truveremu veramente fossili di dinosauri nantu à a luna, è ùn duvemu micca esse surprisati in quellu mumentu.
U situ ufficiale di Kawah Dinosaur:www.kawahdinosaur.com